איזה מזגן מיני מרכזי מומלץ?

מזגן מיני מרכזי מפיץ אוויר קריר דרך מערכת של מגוון צינורות. הצינורות הממוקמים במקומות שונים (פתחים בקירות, ברצפות או בתקרות המכוסות ברשתות) ונושאים אוויר מקורר מהמזגן לבית. אוויר מקורר זה הופך לחם יותר כשהוא מסתובב בבית; ואז הוא זורם חזרה למזגן המיני מרכזי דרך הצינורות. מיזוג אוויר מסייע להסיר את לחות האוויר הנכנס, אבל באקלים לח במיוחד או במקרים בהם המזגן גדול מדי, הוא עלול לא להגיע לרמת לחות נמוכה. הפעלת מסיר לחות במזגן הביתי שלכם, תגדיל את השימוש באנרגיה, גם בגלל מסיר הלחות עצמו וגם מכיוון שהמזגן ידרוש יותר אנרגיה כדי לצנן את הבית שלכם. חלופה טובה היא צינור חום שמסיר לחות, שניתן להוסיף ברוב המערכות הקיימות. אם יש לכם מזגן מיני מרכזי בביתכם, כוונו את המאוורר כך שיכבה בו זמנית עם המדחס – ע”י הגדרת מצב “אוטומטי” בהגדרת המאוורר. במילים אחרות, אל תשתמשו במאוורר המרכזי של המערכת כדי לספק זרימת אוויר – השתמשו במאווררים בחדרים נפרדים. עכשיו שגיליתם מה זה, בוודאי תרצו לדעת גם איזה מזגן מיני מרכזי מומלץ?

מדוע לבחור מזגן מיני מרכזי?

מזגן מיני מרכזי יתרונות:

  • עיצוב – מזגן מיני מרכזי מומלץ גם מכיוון שמדובר ביחידה אחת פנימית ומוסתרת, בצינורות שעוברים בתוך הקירות בבית וביחידה חיצונית אחת בלבד, שאותה אנחנו לא רואים. כך, במקום לראות מספר יחידות מיזוג אוויר התלויות על הקיר מחוץ לבית – רואים רק אחת, ובבית עצמו לא מבחינים בה בכלל.
  • קירור חללים רבים – מדובר באחד מהפתרונות היעילים ביותר לקירור מספר חדרים בבית בעת ובעונה אחת, תוך שמירה על טמפרטורה יציבה וקבועה בכל אחד מהם.
  • תחזוקה – מדובר במזגן אמין, שיכול להחזיק אפילו 10 שנים ללא תקלות יוצאות דופן,כשכל מה שיש לעשות כדי לשמור עליו זה לנקות את הפילטרים פעם בשלושה חודשים

אבל איזה מזגן הכי מומלץ?

למזגן מיני מרכזי יש גם חסרונות, כשהבולט מביניהם הוא חוסר היכולת לשלוט על טמפרטורה של כל חדר בנפרד, והעובדה כי הוא פחות חסכוני בחשמל. לכן, מזגן מיני מרכזי מומלץ יהיה כזה שיכול לשלוט בכל חדר בנפרד או להוזיל לנו את חשבון החשמל – או מזגן מינ ימרכזי בטכנולוגיית אינוורטר שיכול להתאים את האנרגיה לעומס החום, או מזגן מולטי, שיכול לקרר מספר חדרים יחדיו, כשבכל חדר תשרור טמפרטורה שונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.