מזגן עם בעיות – לתקן או להחליף?

מיותר לציין כי כל מזגן בו משתמשים באופן כבד וקבוע, הולך ונשחק עם השנים. אם גם אתם חיים בישראל, סביר מאד להניח שבשלב זה של השנה, גם המזגן הביתי שלכם (ולא משנה אם זה מזגן חלון שמקרר חדר אחד, מזגן מולטי, או מזגן מיני מרכזי שמקרר את כל הבית), עובד באופן די קבוע, תוך ניסיון לשמור על הבית נעים וקריר. הדבר האחרון שאתם צריכים עכשיו זה קריסה פתאומית של המזגן או צורך בתיקון דחוף בדיוק כשהקיץ בשיאו.

אז דבר ראשון, זו הסיבה לכך שהשקעה בתחזוקה שגרתית חשובה כל כך. אבל גם עם תחזוקה נאותה, גורמים אחרים יכולים לשחק תפקיד בשחיקת המזגן, כגון הגיל שלו. החדשות הטובות הן שרוב התקלות האפשריות מראות סימנים מאד ברורים לפני שהן גורמות למזגן לקרוס לחלוטין. אבל איך אפשר לדעת מה ההבדל בין מזגן שצריך תיקון לבין אחד שצריך להחליף?

סימנים למזגן במצוקה:

חשוב שלעולם לא תנסו לאבחן או לתקן מערכת לא תקינה בעצמכם, מכיוון שהיא מכילה רכיבים מסוכנים כמו מקרר – מה שמחייב הכשרה פורמלית ורישיון כדי לטפל בביטחון. עם זאת, אתם עדיין יכולים לזהות את הסימנים לכך שהמזגן במצוקה, לקרוא לאיש מקצוע ולהחליט על הטיפול הנכון. בין סימני האזהרה:

  • ירידה בזרימת האוויר: אוויר שלא זורם במהירות לה ציפיתם דרך פתחי האוורור, יכול להיות בעיה גדולה. זה בדרך כלל אומר שהאוויר הקר והמוזג, לכוד בתוך המערכת. זה יכול להקפיא את הסלילים וליצור בעיות נוספות. גם אם זה לא קורה, זרימת אוויר מופחתת אומרת שהמזגן שלכם עובד קשה מדי כדי לעשות את העבודה שלו, ושהוא מעמיס לחץ על המערכת. וזה יגרום לחשבונות החשמל שלכם לעלות ללא צורך.
  • איבוד מקרר: האם אי פעם נאמר לכם כי נוזל הקירור במזגן הוא משהו שמתרוקן, כמו דלק ממכונית? ובכן – זה לא נכון. המזגן שלכם מגיע עם כמות מדויקת של מקרר המיועד לדגם הספציפי שלכם, והוא אמור להחזיק לאורך כל חיי המערכת. אם אתם מאבדים מקרר, זה אומר שיש לכם דליפה, שיכול להיות מזיק למערכת הכוללת.
  • רעשים מוזרים/לא מוכרים: אתם שומעים את המזגן פועל יום אחרי יום. אז אם אתם שומעים משהו יוצא דופן – צליל מצלצל, דופק, מיילל, או מקשקש – יש סיכוי גבוה מאוד שמשהו לא בסדר במערכת שלכם.
  • גיל מבוגר: בעיה זו כשלעצמה אינה דורשת תיקון, אלא סימן שצריך להחליף את מערכת המיזוג. כן, גם אם יש לכם מזגן מולטי – אם עברו כבר 10 שנים מאז שרכשתם אותו, זה בהחלט הזמן להחליף. כלל אצבע אופייני הוא שאם התיקון הבא שלכם יעלה חצי ממה שהמזגן שווה, הגיע הזמן להחליף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.