איך לבחור טכנאי מזגנים מוסמך?

בשנים האחרונות, זה כמעט בלתי אפשרי להסתדר בחודשי הקיץ החמים בלי מזגן צמוד שמכוון אלינו. 

כיום, יש לא מעט טכנאי מזגנים אשר מציעים את השירותים שלהם ללקוחות ברחבי הארץ, אך איך ניתן להבדיל בין טכנאי מזגנים מקצועי לבין אחד שעדיף להיזהר ממנו?  – יצאנו לבדוק ביחד עם המומחים למיזוג אוויר, מהם הפרמטרים החשובים ביותר שכדאי לבדוק אצל כל טכנאי מזגנים, טרם פתיחת הקריאה והזמנה שלו לבית או למשרד. 

איך לבחור טכנאי מזגנים?

באופן כללי, טכנאי מזגנים מוסמך חייב להכיר את כל סוגי המזגנים הקיימים בשוק, חלקי המזגן והתקלות הנפוצות בתחום. 

אם המזגן רועש, נוזל או לא עובד בצורה תקינה לחלוטין,  טכנאי מזגנים מוסמך יוכל לזהות בקלות את מקור הבעיה ולהציג את הפתרונות הנכונות ביותר ללקוח מבלי לנצל את המצוקה שהוא נמצא בו על מנת לגבות מחירים מופקעים אשר אינם קשורים למציאות. 

 

בין הבדיקות שמומלץ לבצע טרם הזמנת הטכנאי לנכס הפרטי או המסחרי הם: 

  • מיקום – באופן כללי, מומלץ למצוא טכנאי מזגנים אשר חי ועובד במיקום שלכם. לדוגמא, אם אתם גרים באזור הקריות, כדאי מאוד להזמין טכנאי מזגנים בקריות ולא טכנאי מזגנים אשר נמצא במיקום מרוחק יותר. טיפ קטן לצרכנים חכמים, לעיתים קרובות אתר האינטרנט של הטכנאי יחשוף את אזורי הפעילות שלו, אם באתר מוצגים אזורים מרוחקים – יתכן שמדובר בחברה שכל מטרתה היא להפנות את הלקוח לטכנאי שאינו מחויב באמת ללקוח. 
  • בני משפחה וחברים – מומלץ לשאול בני משפחה וחברים שכבר קיבלו שירות מטכנאי מזגנים כלשהו בסביבה על מי הם ממליצים. לרוב, השמות של הטכנאים המומלצים יחזרו פעם אחר פעם בקרב בני משפחה והחברים הקרובים שנמצאים באזור שלכם. 
  • הכשרה, ניסיון והסמכה – לא כל טכנאי המזגנים בעלי הכשרה, ניסיון והסמכה לטיפול בכל סוגי המזגנים. פעמים רבות רוב הטכנאים יצליחו להסתדר עם מזגנים ביתיים (מזגן מרכזי, מיני מרכזי, עילי וכדומה) אך עבור מערכות מיזוג VRF מתקדמות מומלץ לפנות לטכנאים מקצועיים אשר זה תחום ההתמחות שלהם. 
  • השוואת מחירים – בדומה לכל שוק חופשי אחר, טווח המחירים משתנה מטכנאי מזגנים אחד לשני. לכן, מומלץ לבקש הצעת מחיר טלפונית עבור עבודות תיקונים קטנות או הצעת מחיר בכתב עבור עבודות התקנה ותחזוקה מורכבות יותר. כיום, ניתן להיכנס לרשת האינטרנט ולבדוק מחירונים מומלצים לכל שירות, כך שניתן לבצע השוואה יחסית מהירה ולראות אם המחיר שניתן תואם את מחירי השוק או שלא. 

לסיכום, בחירה של טכנאי מזגנים מוסמך היא לא משימה קלה והיא תדרוש מכל אחד מאיתנו לבצע מספר בדיקות מקדימות אשר יבטיחו את התוצאה הסופית. הקפדה יתרה על כל הפרמטרים תבטיח כי העבודה הסופית שנקבל תהיה הטובה , המהירה והכלכלית ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.